Agata Zakrzewska. Muzyk z wielkim talentem pisarskim! Jej recenzja ,,Triodante" ARMII rozbija ten album na najdrobniejsze atomy!

Byłem trochę zaskoczony, kiedy dowiedziałem się o fakcie, że osoba z takim wykształceniem muzycznym i dorobkiem jest zarazem fanką muzyki alternatywnej! I tutaj od razu się usprawiedliwię, że choć daleki jestem od stereotypów to jednak sam się na nim przyłapałem. Bardzo dobrze, bo utwierdziłem się w myśleniu jak ważna i zarazem porywająca może być scena, którą od zawsze darzyłem największą muzyczną fascynacją. Kim jest z kolei osoba, która w moje zaskoczenie mnie wprawiła?

Agata Zakrzewska, bo o niej chciałbym napisać jest z wykształcenia muzykologiem i pięknie śpiewa. To w dużym skrócie. Na swoim osobistym blogu Muzyczne Widzimisię tak pisze o sobie: 

,,Ukończyłam z wyróżnieniem muzykologię na Uniwersytecie Warszawskim oraz wokal rozrywkowy w Państwowej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II stopnia im. G. Bacewicz. Wciąż szukam nowych muzycznych przeżyć jako słuchaczka i wokalistka. Pragnę powiększać kolekcję płyt i doświadczeń koncertowych, chcąc dzielić się z Wami moimi muzycznymi doznaniami."

Z kolei tak przedstawia się na stronie Fundacji Światłownia - Kultura Bez Barier:

,,Nazywam się Agata Zakrzewska. Śpiewam od 2005 roku, czyli od 11. roku życia. Muzyka jest moją największą pasją w szerokim pojęciu tego słowa, gdyż z jednej strony chłonę ją jako słuchaczka płyt oraz wszelkich innych wydarzeń muzycznych, z drugiej natomiast spełniam się jako wokalistka, która najchętniej wykonuje piosenkę literacką i poezję śpiewaną z własnym akompaniamentem fortepianowym, zwracając szczególnie baczną uwagę na mądry, piękny tekst i darząc wielkim szacunkiem takich autorów jak Wojciech Młynarski, Agnieszka Osiecka czy Jonasz Kofta. Od niedawna też tworzę własne piosenki wraz z osobą bliską memu sercu – gitarzystą Darkiem Trzcińskim. Jestem laureatką wielu ogólnopolskich festiwali z nurtu piosenki literackiej oraz poezji śpiewanej, a do swoich największych osiągnięć zaliczam: zajęcie III Miejsca oraz Nagrody Publiczności na I Festiwalu Twórczości Wojciecha Młynarskiego (Sopot 2013), zajęcie I Miejsca podczas XVII Konkursu Pamiętajmy o Osieckiej (Sopot 2014) oraz otrzymanie III Miejsca i Nagrody Dyrektora Muzeum Piosenki Polskiej w Opolu podczas III etapu tego konkursu w Warszawie. Jestem też trzykrotną laureatką festiwalu Moja Wolności im. Jonasza Kofty (2010, 2013 i 2015), dwukrotnie otrzymałam też na tym festiwalu nagrodę ZASP-u za najlepszą interpretację utworów Jonasza Kofty z własną muzyką. Miałam zaszczyt i przyjemność występować w duecie z Piotrem Rubikiem, Marylą Rodowicz, Krzysztofem Cugowskim, Stanisławem Soyką oraz wielokrotnie z Alicją Majewską i Włodzimierzem Korczem.[...]
Dodam, że spektrum moich muzycznych zainteresowań jest bardzo szerokie i obejmuje klasyczną muzykę (głównie współczesną), jak również popularną ze szczególnym uwzględnieniem muzyki rockowej, alternatywnej oraz poezji śpiewanej."

 

Brzmi dobrze? Moim zdaniem rewelacyjnie! Co z kolei mnie urzekło najbardziej w postaci Agaty Zakrzewskiej? Jej umiejętności pisarskie oraz fascynacja zespołem ARMIA, który dla mnie również jest bardzo ważnym zespołem. Ba! Jestem nim również zafascynowany! Jednak o współdzieleniu tej wspomnianej fascynacji nie dowiedziałbym się, gdybym nie przeczytał recenzji albumu ,,Triodente" Agaty. Przyznam z pełną premedytacją, że zamurowało mnie! Była to po pierwsze tak wyczerpująca recka, że dla kogoś kto nie słyszał nigdy tego albumu muzyka na nim została rozbita na najdrobniejsze atomy z chirurgiczną precyzją. Po drugie, napisanie takiej recenzji to wręcz poetycka umiejętność i przyznam, że moje umiejętności i innych recenzentów (Przepraszam z góry za to stwierdzenie!) których czytałem nikną przy warsztacie Agaty. I po trzecie Przelała ona całą fascynację tym albumem ubierając muzykę w poetycką przestrzeń. 

Kto nie czytał, musi zrobić to koniecznie. Recenzja dostępna na blogu Agaty. Ja z kolei miałem ten zaszczyt, że artystka zgodziła się gościć w krótkim filmiku na moim kanale Tomek nadaje. 

Zapraszam Was na spotkanie z Agatą Zakrzewską oraz gorąco zachęcam do przeczytania Jej recenzji albumu ARMIA ,,Triodante" 

Napiszcie w komentarzach co Myślicie o tej recenzji!

 Link do bloga Agaty oraz kanału Tomek nadaje

https://www.muzycznewidzimisie.pl/doznanie-dziesieciu-klejnotow-swietliscie-polyskujacych-w-mroku/

https://www.youtube.com/watch?v=00utbtCjwkI

Zdjęcie pochodzi z strony:

 http://www.swiatlownia.eu/koncerty/piosenki-zbigniewa-wodeckiego-zaspiewa-roland-swistek/

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

The Pau. Wywiad z artystką nazywającą rzeczy bezpośrednio po imieniu.

Gutierez. Dojrzali muzycy i dojrzała muzyka. Wywiad z zespołem.

Kolaboranci. Legendarna formacja z kilkoma koncertami. Już wkrótce!