The Pau. Wywiad z artystką nazywającą rzeczy bezpośrednio po imieniu.

 


 
 
 
 
 
 
 
 
The Pau... Sztos! o ile to jeszcze dobre określenie! Staram się nadążać. Wywiad z Nią był jak słuchanie jej tekstów i muzyki. Bezpośredni, szczery i bez zbędnych komentarzy. I z jednym charakterystycznym, abym wszystkie jej odpowiedzi zapisywał używając wyłącznie małych liter. Taki fetysz? Nie śmiałem spytać! Zapraszam Was do lektury wywiadu z The Pau.

Tomek nadaje: Witaj! Paulino, Pau? Jak się do Ciebie zwracać? Wolisz swoje imię czy pseudonim artystyczny? Czy to może głupie pytanie z mojej strony?

The Pau: w dowodzie the w paszporcie pau chodzę tu patrzę tam

Skoro już ustaliliśmy jak Wolisz być nazywana to przejdźmy do projektu, zespołu? Znów mam dylemat, hm. The Pau, czyli Ty, gitara i cała reszta muzyków w smartfonie. Celowe zagranie, prowokacja czy świadomy wybór?

wymyśliłam kilka piosenek pozniej zagrałam koncert jeden drugi tu tam nagle na liczniku ponad 900 zagranych koncertów na koncert w opolu zaspałam obudziłam się gdy juz nie było ludzi w klubie no trudno to jeden koncert na 900 a do opola wrócę tam jest świetne miejsce nazywa się san diego mam tam swoją ścianę a na ścianie w tarnobrzegu w klubie jednorożec wisi gitara pomalowana przeze mnie jeździłam po rożnych krajach z gitarą i ze smartfonem grecję dobrze znam a nigdy tam nie grałam chcę zagrać w atenach i salonikach polecę na koncerty widzisz mam nieustające wakacje po hiszpaniach czechach portugaliach nawet po izraelach w ukrainie miałam zagrać ale dwa dni przed koncertem spadła bomba na kijów 


Jestem panem po czterdziestce. Różne rzeczy już słyszałem, lepsze, gorsze, hm... nie będę używał niecenzuralnych słów. Usłyszałem The Pau. Petarda! Znów poczułem się jak nastolatek słuchający punk rocka. Grasz ostro! I muzycznie i tekstowo. Taki jest zamysł?

powiem tajemnice ja nie umiem grać tak jak to słychać tak mi to wychodzi może to jest punk

Lubisz dowalić? Tak, żeby słuchacza sprowokować, skłonić do myślenia? Czy teksty mają taki cel? Czy są gorzką odpowiedzią na rzeczywistość?

nie mam celu żadnego ja po prostu żyję swoje życie 

Lubię rozmawiać z kobietami z charakterem i żeby było jasne nie jestem za dyskutowaniem o równouprawnieniu, bo uważam, je za coś o czym z założenia nie powinno być dyskusji. Równouprawnienie to dla mnie fakt oczywisty. Uważasz, że w tym kraju na scenie powinno być więcej takich mocnych kobiet ,jak Ty?

w święta grałam w pubie pod wrocławiem który istnieje od 2005 roku okazało się że byłam pierwszą kobietą która tam zagrała dla mnie to zupełnie normalne że kobiety grają muzykę to trochę smutne że są tacy którzy twierdzą że kobiety nie pasują do rock and rolla a do gotowania pasują są mizogini na tym świecie co robić? ja gram

O mocy mówiąc taki mam Twój odbiór sceniczny. Jaka Jesteś poza nią? Kiedy budzisz się rano, robisz zwykłe rzeczy?

pomidor

Wikipedia powiedziała mi, że poza Polską Występowałaś w innych krajach Europy m.in. w Norwegii, na Ukrainie, w Czechach. Gdzie jest lepsza publika? Jest sens porównywać?

jestem wdzięczna kazdej osobie której chciało się wyjść z domu na mój koncert

Lubisz słuchać punk rocka? Czy nie utożsamiasz się z nim w żaden sposób? I tak w ogóle czego lubisz słuchać?

lou reed i velvet underground

Przywróciłaś mi wiarę w to, że taka mocna wyrazista muza ,,is not dead". Wiesz jestem w duszy starym grunge'owcem i trochę punkiem. Ideologicznie mnie uwiodłaś, to jeżeli chodzi o teksty, muzycznie również. Chcesz iść dalej w takie uwodzenie podobnych jak ja, odbiorców takiego klimatu?

sama jestem ciekawa co będzie dalej

Znasz Nancy Regan? Gra tam Martyna Załoga, mocna osobowość, miałem przyjemność Ją poznać. Pamiętam, że mnie oczarowała swoją wyrazistością. Do moich oczarowań dołączasz Ty. Za swój wizerunek sceniczny, teksty, ekspresję. Lubisz takie komplementy, czy teraz masz ochotę kopnąć mnie w cztery litery z myślą, że to słabe? Lubisz być doceniana jako artystka?

wszyscy lubią komplementy nawet ci którzy mówią że nie lubią znam się z nancy to znaczy poznałyśmy się i upiłyśmy się jeszcze z magdą dubrowską z zespołu nanga po koncercie w warszawie wiele lat temu pozdrawiam panie

Wracając do naszego kraju. Co Cię w nim wkurwia? Co w nim lubisz? Twoje teksty odnoszą się do naszej rzeczywistości stąd pytanie?

lubię naturę a wkurwia mnie cywilizacja

Jakie plany muzyczne na najbliższą przyszłość?

wynajęłam sobie mieszkanie na poddaszu w końcu mam swoją przestrzeń może coś nagram nowego pewnie tak

Czego Ci życzyć?

żebym miała swoją przestrzeń 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Gutierez. Dojrzali muzycy i dojrzała muzyka. Wywiad z zespołem.

Kolaboranci. Legendarna formacja z kilkoma koncertami. Już wkrótce!